Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2020

Δεν αλλάζουμε, βουλιάζουμε!

Με αφορμή την επιστολή του μελισσοκομικού συλλόγου Σερρών προς την ομοσπονδία και τους άλλους συλλόγους (την θέτω από κάτω), θέλω να σχολιάσω κάτι που θεωρώ κακή αντίληψη των πραγμάτων.  Θα μοιραστώ τις σκέψεις μου μαζί σας για να μου πείτε αν και που είμαι λάθος.  Διότι πάντα ως άνθρωπος μπορεί και να είμαι λάθος.

Κλίκ στην εικόνα για μεγέθυνση.


1ον – Στα συνέδρια ο καθένας μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Όμως στα συνέδρια δεν αποφασίζουμε ποια συμπεράσματα είναι αποδεκτά και ποια όχι από τους μελισσοκόμους, διότι το συνέδριο δεν έχει συνδικαλιστική ισχύ αλλά ενημερωτική.

2ον.- Η διαδικασία κατά την οποία τα όποια συμπεράσματα καταλήγουν σε προτάσεις προς το υπουργείο, πρέπει να γίνεται με απολύτως συγκεκριμένο θεσμικό τρόπο, δηλαδή μόνον μέσα σε κάποια Γενική Συνέλευση, όπου αποφασίζονται με ψηφοφορία και μόνον.

Σε περίπτωση που οι προτάσεις αφορούν τοπικά μία περιοχή, πρέπει να έχουν εγκριθεί τουλάχιστον από την Γενική Συνέλευση του τοπικού συλλόγου.  Σε περίπτωση που οι προτάσεις αφορούν το πανελλήνιο, πρέπει να έχουν εγκριθεί από την Γενική Συνέλευση της ΟΜΣΕ.

Το συνέδριο, ακόμα κι αν είχε διεξαχθεί αποκλειστικά και μόνον από την ίδια την ΟΜΣΕ,  δεν αντιπροσωπεύει κανέναν – δεν ψήφισε κανείς τίποτα εκεί μέσα.  Οι προτάσεις που αντιπροσωπεύουν τεκμηριωμένα τους Έλληνες μελισσοκόμους είναι μόνον εκείνες που έχουν διαμορφωθεί στις Γενικές Συνελεύσεις των συλλόγων τους και της ΟΜΣΕ, και έχουν ψηφιστεί από τα μέλη τους.  Μόνον αυτές λοιπόν!

Οτιδήποτε άλλο, θα έχει ως αποτέλεσμα τον παραγκωνισμό και αποδυνάμωση της ομοσπονδίας, και δεν θα μας αρέσει καθόλου να καταλήξουμε σε μία κατάσταση όπου οι προτάσεις θα διαμορφώνονται από διοργανωτές συνεδρίων και θα γνωστοποιούνται από συντάκτες περιοδικών.

Οι προτάσεις θα γίνονται πάντα από τις ΓΣ των συλλόγων,  μετά θα μπαίνουν στην ημερήσια διάταξη της ΓΣ της ΟΜΣΕ και θα  εγκρίνονται από τους εκλεγμένους αντιπρόσωπους μας.  

Έχουμε κλαδικό θεσμικό όργανο λοιπόν, και λέγεται ΟΜΣΕ. Οποιοσδήποτε προσπαθεί να δημιουργήσει άλλο όργανο,  κάτι άλλο θα έχει στο μυαλό του.  

Περιμένω λοιπόν από τον κ. Χαρίση που έγραψε το κείμενο της επιστολής, να έχει θέσει αυτές τις προτάσεις στην ημερήσια διάταξη της επερχόμενης Γενικής Συνέλευσης, ώστε να τεθούν υπό την έγκριση του ανωτάτου οργάνου μας.  Αυτός και μόνον αυτός είναι ο θεσμικός τρόπος!



3ον.- Δεν είμαι συνδρομητής του περιοδικού «Μελισσοκομική Επιθεώρηση» και δεν έχω λάβει γνώση του άρθρου που αποκαλύπτει τα συμπεράσματα του συνεδρίου. Έψαξα να βρώ τα συμπεράσματα στο διαδίκτυο και δεν τα βρήκα,  δεν υπήρχαν ούτε καν στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου!!!  Δεν είναι παράξενο ούτε το ίδιο το Συνέδριο να μην έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του τα συμπεράσματά του;  Τι συμβαίνει;

Θα ήθελα να πληροφορηθώ - τέλος πάντων - ποια είναι  (να τα διαβάσω) και με ποιο τρόπο προέκυψαν αυτά τα συμπεράσματα.  Καθόλου περίεργο και να συμφωνήσω προσωπικά.  Δεν έχω ως μελισσοκόμος το δικαίωμα να γνωρίζω, ή μήπως για να μάθω θα πρέπει να γίνω συνδρομητής ενός περιοδικού;

4ον.- Αν οι προτάσεις που διάβασε η υφυπουργός στο περιοδικό, και έχει τώρα πλέον στο μυαλό της, τελικά απορριφθούν από την ΓΣ  της ΟΜΣΕ, τι θα γίνει;  Θα πρέπει να στείλουμε με επιστολή στην υφυπουργό την διαφωνία μας, και ταυτόχρονα να επιρρίψουμε ευθύνες στους υπευθύνους.
Αλλά… ναι το καταλάβατε!!!   ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ  διότι οι προτάσεις έγιναν έτσι γενικά και αόριστα από το … συνέδριο, και δημοσιεύτηκαν (έφτασαν στα αυτιά του υπουργείου) από ένα ... περιοδικό.  Αυτή τη φορά δεν εμπλέκεται κάποιος σύλλογος για να έχει ποινή αποβολής από την ομοσπονδία.   Έξυπνο! Καταλάβατε;
==============================================
Και τώρα να διευκρινίσω κάτι έξω από τα δόντια:   
Βλέπω μετά λύπης μου ότι τα Συνέδρια αντιστρατεύονται την Ομοσπονδία μας.
Όλοι όσοι παρακολουθούν τα γεγονότα καταλαβαίνουν τι σημαίνει αυτό που είπα.  

Για την κατάσταση αυτή πιστεύω ότι την μεγαλύτερη ευθύνη φέρει ο κ. Ντούρας, που με την κακή χρήση των εξουσιών που του δίνει η θέση του, έσπρωξε και συνεχίζει να σπρώχνει "κάποιους" έξω από την ΟΜΣΕ.  

Και αν τα κουτσομπολιά (ΑΝ λέω) αληθεύουν ότι κάποια ομάδα* επιστημόνων  που εποφθαλμιά τα χρήματα των επιδοτήσεων που δίδονται από την ΕΕ για την μελισσοκομία, χρησιμοποιεί τους "κάποιους", τότε φέρουν ευθύνη και οι "κάποιοι".  Δεν ξέρω τι να πρωτοπιστέψω, πάντως σύντομα η κατάσταση θα ξεκαθαρίσει και θα κλειδώσει στο καθαρό. (βλέπε σημείωση στο τέλος)*

Το κλειδί λέγεται «Ειδικός Κανονισμός Λειτουργίας της ΟΜΣΕ» και θα κατατεθεί στην επερχόμενη ΓΣ ως πρόταση του Κηφήνα.  Έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο στα αρχεία της ομάδας του στο fb, σύντομα και στην ιστοσελίδα του (έχουμε ένα πρόβλημα με τους κωδικούς και δεν μπορούμε αυτή τη στιγμή να κάνουμε ανακοινώσεις από την επίσημη ιστοσελίδα μας).
Οι συνάδελφοι αντιπρόσωποι των συλλόγων πρός την ΟΜΣΕ θα κληθείτε σε λίγες μέρες να αποφασίσετε. Κάντε έναν κόπο να τον διαβάσετε για να τον έχετε κατανοήσει και να είστε προετοιμασμένοι.

------------------------
*Σημείωση Διευκρίνηση:
Στο κείμενο αναφέρεται η φράση "κάποια ομάδα επιστημόνων". Σε καμία περίπτωση δεν εννοώ κάποια οργανωμένη και γνωστή ομάδα επιστημόνων, άλλωστε δεν γνωρίζω σε βάθος την υπόθεση παρά μόνον τα κουτσομπολιά και αυτά όχι όλα.
Η φράση μου "ομάδα επιστημόνων" είναι ατυχέστατη και άστοχη, και δεν αποδίδει αυτό που εννοούσα, γι αυτό και το διευκρινίζω ζητώντας συγνώμη από όσους νόμισαν κάτι τέτοιο. Εννοούσα κάποιοι τυχαίοι ...  όπως λέμε "μία χούφτα".
Δεν την διαγράφω όμως, καθότι πιστευω ότι αυτό  θα είναι χειρότερο, αφού όταν διαπιστωθεί ότι άλλαξα το κείμενό μου, ο καθένας  θα λέει ότι θέλει και θα δημιουργηθούν εξίσου άσχημα κουτσομπολιά.
Δηλώνω ότι δεν γνωρίζω το θέμα σε βάθος  και σε καμία περίπτωση δεν κατηγορώ την "Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Μελισσοκομίας"
Απεναντίας ζητώ κι εγώ εξηγήσεις από εκείνους που έθεσαν στο υπουργείο την πρόταση να μειωθούν οι επιδοτήσεις των μελισσοκόμων, που θα μπορέσουν να τις δώσουν επισήμως στην επερχόμενη ΓΣ της ΟΜΣΕ, σε σχετική πρόταση του μ/σ αν. Αττικής "ο Κηφήνας". Εκεί θα διευκρινιστεί και επιτέλους λήξει αυτό το θέμα.  

Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2020

Η διαδικασία των εισηγήσεων στους συλλόγους και στην ΟΜΣΕ


Επειδή με το θέμα που προέκυψε με την άρνηση του κ. Ντούρα να συγκαλέσει ΔΣ για να καταρτιστούν τα θέμα της ημερήσιας διάταξης της επερχόμενης ΓΣ, διάβασα κάποια σχόλια στο διαδίκτυο, κατάλαβα ότι σε πολλούς συναδέλφους δεν είναι γνωστή η διαδικασία που γίνεται αυτό.  Την περιγράφω εδώ για να γίνει γνωστή,  και αν κάποιος εντοπίσει κάποιο λάθος μου, τον παρακαλώ να με ενημερώσει στα σχόλια.  


Όταν ένας μελισσοκόμος σκεφτεί μία λύση για κάποιο πρόβλημα του κλάδου, την συντάσσει σε ένα κείμενο που το εκφωνεί ως πρόταση στην Γενική Συνέλευση του συλλόγου του.  Μετά την εκφώνηση της πρότασης ο πρόεδρος της ΓΣ δίνει τον λόγο στα μέλη που θέλουν να μιλήσουν (να ερωτήσουν, να προσθέσουν, να συμφωνήσουν, διαφωνήσουν ή να αντιπροτείνουν κάποια άλλη λύση). Αυτή η διαδικασία λέγεται διαβούλευση.

Μετά το τέλος της διαβούλευσης ο πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης διεξάγει ψηφοφορία για να διαπιστωθεί αν η πλειοψηφία συμφωνεί με την πρόταση, είτε την αρχική είτε κατά πώς αυτή διαμορφώθηκε από τις παρατηρήσεις και προτάσεις των υπολοίπων  συναδέλφων.  

Μετά την έγκριση της πρότασης, ο σύλλογος ενημερώνει το ΔΣ της ΟΜΣΕ να την συμπεριλάβει στην ημερήσια διάταξη της επερχόμενης ΓΣ της ομοσπονδίας, όπου εκεί θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία. Δηλαδή η πρόταση θα εκφωνηθεί από τον αντιπρόσωπο του συλλόγου, και ο πρόεδρος της ΓΣ θα διεξάγει διαβούλευση και ψηφοφορία.



Αν η πρόταση εγκριθεί και από την ΓΣ της ΟΜΣΕ, τότε το ΔΣ της ΟΜΣΕ υποχρεούται να ενεργήσει σύμφωνα με την απόφαση της ΓΣ, και να την εκτελέσει. Αν οι συνάδελφοι που απαρτίζουν το ΔΣ δεν θέλουν  ή δεν μπορούν για κάποιον λόγο να την  εκτελέσουν, δεν τους εμποδίζει κανείς να παραιτηθούν (αυτό λέγεται αίσθηση του καθήκοντος και φιλότιμο) ώστε να αναλάβουν τα καθήκοντα άλλοι συνάδελφοι που θέλουν και μπορούν να τα διεκπεραιώσουν.

Η ΓΣ μπορεί επίσης να αναθέσει την διεκπεραίωση της απόφασής της σε κάποια ομάδα εργασίας για το συγκεκριμένο θέμα, η οποία ενεργεί επικουρικά /βοηθητικά  προς το ΔΣ, πρόεδρος της οποίας είναι ΠΑΝΤΑ ένα μέλος του ΔΣ.  Η ομάδα εργασίας παραδίδει μέσω του προέδρου την εργασία της στο ΔΣ το οποίο υποχρεούται να την ελέγξει και αν την εγκρίνει θα την χρησιμοποιήσει όπως απαιτείται.  Τόσο η ομάδα εργασίας όσο και το ΔΣ είναι υποχρεωμένοι να δώσουν αναφορά στην επόμενη ΓΣ για τις ενέργειές τους.



Ερχόμαστε τώρα στα επίμαχα σημεία:

Ο μελισσοκόμος που θέλει να καταθέσει πρόταση στον σύλλογό του, πρέπει να την έχει δηλώσει στο ΔΣ του συλλόγου του τουλάχιστον ένα μήνα πρίν την ημερομηνία διεξαγωγής της Γενικής Συνέλευσης. 
Αυτό σημαίνει ότι η ανακοίνωση ημερομηνίας διεξαγωγής της ΓΣ προς τα μέλη της, πρέπει να έχει γίνει αρκετά ενωρίτερα από τον ένα μήνα για να προλάβουν τα μέλη να καταθέσουν τις προτάσεις τους ώστε το ΔΣ να τις έχει συμπεριλάβει στην ανακοίνωση της ημερήσιας διάταξης της ΓΣ.  Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για την ΟΜΣΕ, όπου θα πρέπει να έχει ανακοινώσει πολύ καιρό πρίν την ημερομηνία διεξαγωγής της ΓΣ ώστε οι σύλλογοι να έχουν προλάβει να καταθέσουν τις προτάσεις τους.

Οι προτάσεις των μελών προς του συλλόγους και στην ΟΜΣΕ γίνονται προς το ΔΣ το οποίο μαζεύει τις προτάσεις / θέματα, τα ελέγχει αν συμβαδίζουν με τους σκοπούς της οργάνωσης (μερικές φορές τυχαίνουν άσχετα θέματα)  τα κατατάσσει με σειρά προτεραιότητας (πρώτα τα επείγοντα) και τα συμπεριλαμβάνει στην ανακοίνωση για την ΓΣ.

Αυτό σημαίνει ότι πριν την ΓΣ πρέπει να έχει προηγηθεί ένα Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ)  για να καταρτίσει τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.  Αυτή είναι η δουλειά του.

Τα ΔΣ των συλλόγων βάσει καταστατικού συνεδριάζουν τουλάχιστον μία φορά τον μήνα και αυτές οι συνεδρίες ονομάζονται τακτικές.  Μπορούν επίσης να κάνουν και περισσότερες συνεδρίες αν παραστεί ανάγκη, οι οποίες ονομάζονται έκτακτες. Αν ένα ΔΣ κάποιου συλλόγου δεν κάνει 12 συνεδρίες τον χρόνο αλλά πχ 10 .. ε, εντάξει δεν τρέχει και τίποτα.

Το ΔΣ της ομοσπονδίας βάσει καταστατικού συνεδριάζει μόνον τρεις φορές το έτος (μη μας πάθει υπερκόπωση/αστειεύομαι).  Αυτές είναι οι υποχρεωτικές συνεδρίες που ονομάζονται τακτικές. Μπορεί όμως να έχει και έκτακτες συνεδρίες όταν επιβάλλεται από τις καταστάσεις …. Αυτή άλλωστε είναι η δουλειά του. 

Στην προκειμένη περίπτωση, αφού οι σύλλογοι έχουμε στείλει τις προτάσεις μας πριν ακόμα ανακοινωθεί η ημερομηνία της επερχόμενης ΓΣ, και άρα είμαστε εμπρόθεσμοι, συντρέχει σοβαρός λόγος να συνεδριάσει το ΔΣ για να καταρτίσει τα θέματα.

Αλλά .. ναι … το μαντέψατε … αυτό δεν το θέλει ο κ. Ντούρας. Ο άνθρωπος αυτός, κατά την άποψή μου πάντα, προσπαθεί με κάθε τρόπο να αφαιρέσει από τους συλλόγους το δικαίωμα να θέτουν στην ΓΣ τις προτάσεις για διαβούλευση και ψηφοφορία (αυτό το λένε Δημοκρατία).

Τι είχε πεί στην προηγούμενη ΓΣ;
"Στο εξής δεν θα ψηφίζουμε τις προτάσεις αλλά θα μας τις δίνεται (εννοεί στο ΔΣ) για να τις λαμβάνουμε υπόψιν μας."
Εδώ δεν έλαβαν υπόψιν τους τις προτάσεις που εγκρίθηκαν από την ΓΣ, σκέψου και να μην εγκρίνονται κιόλας …

Δεν θέλει, κατά την άποψή μου πάντα, να υπακούει στα βουλεύματα της ΓΣ ( = η βουλή των μελισσοκόμων) αλλά θέλει τα δικά του βουλεύματα. Θεωρεί το εαυτό του ως μονάρχη.  

Γι αυτό δεν πρέπει να μένει κάποιος πολύ καιρό σε τέτοιες θέσεις, διότι μετά νοεί τον εαυτό του ως αρχηγό, και ενώ ουσιαστικά έπρεπε να είναι ο υπηρέτης, αρχίζει σιγά σιγά φέρεται αντιδημοκρατικά.

Όλα αυτά που γράφω παραπάνω είναι η άποψή μου για το θέμα, αλλά επειδή μπορεί να έχω λάθος, δεν επιμένω και περιμένω τις απόψεις σας.

Εδώ θέλω να διευκρινίσω το εξής: 
Μπορεί να καταφέρομαι εναντίον του τρόπου λειτουργίας της ΟΜΣΕ, και εναντίον του τρόπου που διαχειρίζεται ο κ. Ντούρας τα δικαιώματα που του παραχωρούν τα καθήκοντά του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν  επιθυμώ την διάσπαση της ΟΜΣΕ και του κλάδου. 

Επιθυμώ μόνον, αλλά και πάρα πολύ, να εξυγιανθεί η ΟΜΣΕ για να λειτουργεί με απολύτως δημοκρατικό τρόπο.  

Να εγκαταλειφθεί η παλιά και όχι σύμφωνη με τους νόμους και το καταστατικό νοοτροπία του «ψηφίσαμε κάποιους οι οποίοι έχουν το δικαίωμα για μία τριετία να κάνουν ότι θέλουν». Αν επιτέλους λειτουργήσουμε δημοκρατικά, τότε  όλα τα άλλα προβλήματα θα λυθούν αυτομάτως.
Το πιστεύω ακράδαντα.


Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, μέλος του μ/σ αν. Αττικής «ο Κηφήνας» 

Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2020

Καταγγέλλω για άλλη μια φορά τον κ. Βασίλη Ντούρα

Καταγγέλλω για άλλη μια φορά τον κ. Βασίλη  Ντούρα, πρόεδρο του ΔΣ της ΟΜΣΕ, για αντιδημοκρατική συμπεριφορά και κατάχρηση της θέσης του.

Θυμάστε που έχω ζητήσει επανειλημμένα από το blog μου την παραίτηση του κ. Ντούρα;   Ε,  λοιπόν δεν περίμενα ότι θα με δικαίωνε τόσο πολύ και μάλιστα τόσο γρήγορα.
Ο κ. Ντούρας προσπαθεί απελπισμένα και μάταια να εμποδίσει την Γενική Συνέλευση της ομοσπονδίας μας να λάβει αποφάσεις.  Αποφάσεις τις οποίες πρέπει μετά να εφαρμόσει, διότι  είναι υποχρεωμένος.

Συγκεκριμένα ... κάποιοι σύλλογοι στείλαμε με email στο ΔΣ της ΟΜΣΕ  τις εισηγήσεις που εγκρίθηκαν από τις συνελεύσεις μας.  Αντί να μας απαντήσει το ΔΣ, απαντά ο κ Ντούρας μόνος του, παραγκωνίζοντας το ΔΣ. Και απάντησε με το παρακάτω έγγραφο:

Συγνώμη για την κακή ποιότητα της εικόνας,
θα την ανανεώσω πολύ σύντομα με καλύτερη. 


Μας λέει κρυβόμενος  πίσω από το δάκτυλό του,  ότι δεν μπορούμε –λέει– να θέσουμε προτάσεις  στην ΓΣ, διότι υπάρχει ένα τεχνικό κόλλημα. Οι αποφάσεις πρέπει να εγκρίνονται από το ΔΣ, και μέχρι την ημερομηνία της ΓΣ (που κακώς δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί) δεν θα συνεδριάσει το ΔΣ, άρα δεν θα εγκριθούν οι  εισηγήσεις μας.

Δεν θέλει, και προσπαθεί και πάλι με προφάσεις να εμποδίσει την ψηφοφορία. 

Μας λέει επίσης ακριβώς αυτό που είπε στην προηγούμενη ΓΣ, όταν μεθόδευσε με τον τότε πρόεδρό της, κ. Κακαγιάννη να εμποδίσει την ψηφοφορία, ότι δεν θα τίθενται θέματα προς ψηφοφορία στην ΓΣ, αλλά θα τους τα λέμε –λέει– για να τα λαμβάνουν υπόψιν τους.  

Τόσο απλά, λές και μιλάει σε μικρά ανίδεα παιδάκια του δημοτικού, όχι μόνον  προσβάλλοντας την νοημοσύνη μας αλλά και προκαλώντας  μέσα μας το αίσθημα δίκαιου.

Ερωτήματα που απορρέουν:


1.ον  - Και γιατί δεν μπορεί το ΔΣ να συνεδριάζει εκ νέου; Τι ή μάλλον ΠΟΙΟΣ το εμποδίζει;
Γιατί δεν υπάρχει από μέρους σας η καλή πρόθεση να εξυπηρετηθούν οι σύλλογοι που θέλουν να θέσουν εισηγήσεις;

2.ον  - Στην προηγούμενη ΓΣ, το ΔΣ συνεδρίασε μία ώρα πριν την ΓΣ,  στην καφετέρια του κτηρίου, όπου αποφάσισε να ανακαλέσει την προηγούμενη απόφασή του, δηλαδή  να καλέσει σε απολογία τους 15 συλλόγους του τότε Συνδέσμου.  Τότε λοιπόν πώς μπόρεσε και συνεδρίασε και τώρα δεν μπορεί;  Τι ή μάλλον ΠΟΙΟΣ το εμποδίζει;

Διότι μην μου πείτε κ. Ντούρα ότι τότε στην καφετέρια πάνω από την ΓΣ, δεν έγινε ΔΣ, και η απόφαση για την απολογία καταργήθηκε μόνον από εσάς!  
Μη μου πείτε ότι εσείς … έτσι από μόνος σας καταργήσατε απόφαση του ΔΣ!  
Ελπίζω να υπάρχει το πρακτικό του ΔΣ εκείνης της ημερομηνίας, που ανακαλεί την  προηγούμενή Του απόφαση. Σας υπόσχομαι ότι θα σας ζητηθεί.

3ον. – Το έγγραφο απάντηση υπογράφεται από εσάς και όχι από το ΔΣ, όπως θα περίμενε κανείς...  Εμείς δεν στείλαμε κάποιο έγγραφο σε εσάς, το στείλαμε στο ΔΣ, και περιμένουμε από το ΔΣ να έχει εγκρίνει τα θέματα, η να μας απαντήσει εκείνο. Εσείς κ. Ντούρα από μόνος σας δεν δικαιούστε να απαντάτε εκ μέρους του ΔΣ δίχως την έγκρισή του, και μάλιστα να βάζετε σε ένα απολύτως δικό σας κείμενο την σφραγίδα της ΟΜΣΕ.

Η σφραγίδα της ΟΜΣΕ μπαίνει πάντοτε και μόνον από τον γραμματέα, και μόνον σε έγγραφα που έχουν εγκριθεί  από το Διοικητικό Συμβούλιο, και φέρουν τις υπογραφές του προέδρου και του γραμματέα.  Η σφραγίδα είναι ουσιαστικά η υπογραφή των μελών της ΟΜΣΕ… δεν μπορείτε να την χρησιμοποιείτε για να σφραγίζετε τις δικές σας – προσωπικές σας – απόψεις και θέσεις.

Και σας ρωτώ λοιπόν κ. Ντούρα, τα μέλη του ΔΣ έλαβαν γνώση για της εισηγήσεις;  Εσείς καλέσατε το ΔΣ ως οφείλετε, αλλά τα μέλη του ΔΣ αρνήθηκαν να συνεδριάσουν για να τις εγκρίνουν; 

Έλαβαν γνώση και ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ; Η μήπως η άρνηση για ΔΣ είναι αποκλειστικά δική σας υπόθεση;

Κύριε Βασίλη Ντούρα… η εποχή που οι μελισσοκόμοι ήταν κάτι αγράμματοι άνθρωποι της υπαίθρου, έχει περάσει ανεπιστρεπτί.  Σήμερα σχεδόν όλοι έχουν τελειώσει το Λύκειο, και πάρα πολλοί έχουν δύο και τρία πτυχία. Δεν μπορεί να τους κοροϊδέψει κανείς.  


Εδώ θέλω να διευκρινίσω σε όλους κάτι… Σύμφωνα με το καταστατικό, το ΔΣ «εγκρίνει» τα θέματα της ημερήσιας διάταξης της ΓΣ.  Αυτό δεν σημαίνει ότι τα εγκρίνει «έτσι ... άμα γουστάρει να 'ούμε», αλλά τα κρίνει για να δεί αν συνάδουν με την φύση της ΟΜΣΕ.  Αντί δηλαδή αυτό να γίνει από την ίδια την ΓΣ στην αρχή της συνεδρίας, το έχει κάνει από πρίν για λογαριασμό της  το ΔΣ. Στην αρχή της ΓΣ που ανακοινώνονται τα θέματα, αναφέρουν τα θέματα που ενέκριναν και τα θέματα  που δεν ενέκριναν, και η απόφασή τους να κόψουν θέματα τίθεται υπό την έγκριση της ΓΣ.

Μη φανταστεί κανείς ότι μπορεί να αφαιρέσει δικαιώματα από την ΓΣ.  


Μη φανταστεί κανείς ότι μπορεί να εμποδίσει την ΓΣ ψηφίσει και να λάβει αποφάσεις! 



Το ξέρω κ. Ντούρα ότι δεν θα το βάλετε κάτω, όπως δεν το βάλατε τόσα  χρόνια τώρα, αλλά σας  υπόσχομαι ούτε κι εμείς.




Καλώ τον Κηφήνα και όλους τους μελισσοκομικούς συλλόγους που έλαβαν την ίδια θρασύτατη απάντηση από τον κ. Ντούρα, να προβούν σε άμεση διαμαρτυρία, να συγκαλέσουν ΓΣ εξηγώντας στα μέλη τους την κατάσταση και να καταθέσουν πρόταση μομφής εναντίον του κ. Ντούρα και του ΔΣ στην ΓΣ του Φεβρουαρίου 2020.

Καλώ τον κύριο Ντούρα να ανακαλέσει και να συγκαλέσει το ΔΣ για την έγκριση των θεμάτων. 

Σάββατο, 8 Ιουνίου 2019

Το καπνιστήρι κατά την αντιπυρική περίοδο.

Επειδή πληροφορήθηκα ότι η Πυροσβεστική υπηρεσία περιπολεί και στα μελισσοκομεία, και στην Τήνο έχουν ήδη οδηγηθεί δύο συνάδελφοι στο αυτόφωρο, ανοίγω αυτή τη συζήτηση γιατί μου φαίνεται ότι θα έχουμε προβλήματα.

Πρόκειται περί της Κανονιστικής Απόφασης που έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ 1459/Β/2000 που μπορείτε να κατεβάσετε εδώ


Μας ενδιαφέρει το άρθρο 9 που δείχνει η εικόνα της ανάρτησης και θέλω να το συζητήσουμε.





1_α.- Αποψίλωση 5 μέτρα περιμετρικά των κυψελών.

Εδώ προσωπικά συμφωνώ. Όχι μόνον μας προστατεύει από δικό μας ατύχημα  με το καπνιστήρι, αλλά σε περίπτωση που  εκεί πάρουν τα χόρτα φωτιά, πχ από ένα αναμμένο τσιγάρο, η φωτιά δεν θα φτάσει στα μελίσσια μας αν δεν υπάρχει καύσιμη ύλη. Λογικό λοιπόν. Μπορεί ο νόμος να θέτει όριο τα 5 μέτρα, αλλά αν μπορούμε και περισσότερο θα είναι καλό για όλους μας.  Να τονίσω ότι όταν κόβουμε τα χόρτα, τα μαζεύουμε κιόλας. Διότι αν τα αφήσουμε πεσμένα εκεί, τότε είναι περισσότερο εύφλεκτα.

1_β.- Η ελάχιστη απόσταση του μελισσοκομείου από δένδρα και θάμνους πρέπει να είναι τουλάχιστον 10 μέτρα.

Αυτή η παράγραφος πιστεύω ότι πρέπει να τροποποιηθεί, με την προσθήκη της λέξης "πολύ εύφλεκτα" δένδρα και θάμνους.   Δηλαδή αν μέσα στον χώρο του μελισσοκομείου ή κοντά στο μελισσοκομείο υπάρχει έστω και  ένα δένδρο, τότε ΔΕΝ δικαιούσαι να ανάψεις το καπνιστήρι από 1η Μαΐου ως και 1η Νοεμβρίου, πράγμα ανέφικτο.  
Αν πρόκειται για πεύκο ή κάποια άλλο εύφλεκτο, το θεωρώ δικαιολογημένο. Αν όμως υπάρχει μία ελιά, αχλαδιά, μηλιά, ευκάλυπτος  ή ένα πουρνάρι, δεν υπάρχει επικινδυνότητα. Ο νόμος θα πρέπει να ορίσει συγκεκριμένα είδη δένδρων, και όχι όλα ανεξαιρέτως.

1_γ.- 200 λίτρα νερό. 
Ούτως ή άλλως ένας μελισσοκόμος που σέβεται αυτό που κάνει, έχει τοποθετήσει νερό στα μελίσσια του. Ένα βαρέλι 200 λίτρων δεν μας είναι πρόβλημα. Όμως αυτό μέτρο μάλλον είναι για το θεαθήναι. Πρέπει το βαρέλι να είναι ανοικτό  για να χωράει ο κουβάς, να έχεις και κουβά μαζί (που δεν απαιτείται από τον συγκεκριμένο νόμο).
Αυτό που θα έπρεπε να έχουμε όλοι οι μελισσοκόμοι στο αυτοκίνητό μας , και ας μην το ορίζει ο νόμος, είναι ένας κατάλληλου τύπου  για την περίπτωση πυροσβεστήρας.  
Μην βαρυγκωμείτε … σε περίπτωση ατυχήματος  θα σώσετε τα μελίσσια σας, το δάσος ή τις καλλιέργειες , και θα γλυτώσετε τη φυλακή.  

Επίσης καλό θα είναι οι μελισσοκομικοί σύλλογοι να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να οργανώνουν ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ σεμινάρια σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, και οι μελισσοκόμοι να είναι υποχρεωμένοι να τα παρακολουθούν έστω για μια φορά κάθε 3 χρόνια.   
Τι να προσέχουμε, πώς να αντιδράσουμε, τι  είδος / τύπο πυροσβεστήρα να έχουμε, πώς να τον χρησιμοποιήσουμε κλπ…

1_δ.-  Το καπνιστήρι επιτρέπεται μέχρι τις 12 το μεσημέρι, και μόνον αν ο βαθμός επικινδυνότητας είναι 1 ή 2.  Σε περίπτωση που ο βαθμός είναι 3, δεν επιτρέπεται.


Ε ναι ρε παιδιά, δεν θα πάς να ανάψεις καπνιστήρι με 40 βαθμούς και δυνατούς ανέμους. Άλλωστε με τέτοιες συνθήκες δεν μπορείς να εργαστείς στα μελίσσια, και δεν πρέπει επίσης να τα ενοχλείς.  Σε τέτοιες συνθήκες τα μελίσσια είναι στρεσαρισμένα από την ζέστη και εργάζονται αποκλειστικά για την θερμοκρασία της κυψέλης.  Δεν πρέπει να υποστούν την αποδιοργάνωση από το καπνιστήρι και την επιθεώρηση.  Με τέτοιες συνθήκες πάς στα μελίσσια μόνον για να τους βάλεις κι άλλο νερό.  

Πέμπτη, 4 Απριλίου 2019

Περι της Υπουργικής Απόφασης 144/15067/24-01-2019.



Περι της Υπουργικής Απόφασης 144/15067/24-01-2019. 

Η συγκεκριμένη ΥΑ αναφέρεται στην πώληση μελιού από τον παραγωγό κατευθείαν στον καταναλωτή ή στα καταστήματα της περιφέρειάς του. Είναι απίθανο να εφαρμοστεί από την πλειονότητα των μικρών μελισσοκόμων, που ουσιαστικά τους καθιστά παράνομους, υποβάλλοντάς τους σε πρόστιμα. 

Η συγκεκριμένη ΥΑ υποτίθεται ότι θα εφάρμοζε την ευρωπαϊκή οδηγία 852 η οποία είχε ως σκοπό την προστασία των μικρών παραγωγών από την ισοπέδωση της ελεύθερης αγοράς. Στην ουσία όμως την καταλύει, αφού οι προϋποθέσεις που τίθενται στην εν λόγω ΥΑ είναι ανέφικτες, και έτσι αναγκάζει τους μικρούς μελισσοκόμους να εγκαταλείψουν την μελισσοκομία.


Θα χορτάσουμε πρόστιμα!

Προτείνω λοιπόν οι σύλλογοι να συγκαλέσουν το γρηγορότερο δυνατό μία Έκτακτη Γενική Συνέλευση προκειμένου ο κάθε σύλλογος να ορίσει τις θέσεις του σχετικά με την υπουργική απόφαση 144/15067/24-01-2019, και να τις στήλει στην ΟΜΣΕ. Έτσι το ΔΣ της ΟΜΣΕ και ο πρόεδρός του κ. Ντούρας να είναι ενημερωμένοι για τις θέσεις μας και τα επιχειρήματά μας ώστε να μήν πράξουν και πάλι αυθαίρετα, έστω και με καλή πρόθεση.

Να διευκρινίσω ότι σκοπός μου δεν είναι να "δέσω" τα χέρια του Ντούρα και του ΔΣ της ΟΜΣΕ, αλλά να συζητηθεί το θέμα σε όλο τον μελισσοκομικό κόσμο. Έτσι αν κάποιος συνάδελφος, έστω και ένας, σκεφτεί κάτι σωστό και λογικό, να ανοίξει τα μάτια όλων μας, και οι αντιπρόσωποι του κλάδου μας όταν πάνε στο υπουργείο, να θέσουν θέσεις λογικές και εφικτές, στηριγμένες με δυνατά επιχειρήματα.

Δείτε εδώ την ΥΑ:










Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2019

Αναφορά για τήν ΓΣ της ΟΜΣΕ της 23/2/2019 του Π.. Παναγιωτόπουλου στον μ/σ αν. Αττικής "ο Κηφήνας"

Ως αντιπρόσωπος του συλλόγου μας οφείλω να ενημερώσω τα μέλη για τα γεγονότα της  ΓΣ της ΟΜΣΕ της 23/2/2019,  έτσι όπως εγώ τα αντιλήφθηκα.

Αγαπητοί συνάδελφοι , φτάσαμε στη Λάρισα το μεσημέρι της Παρασκευής 22/2. Αμέσως επισκεφτήκαμε τα γραφεία της ΟΜΣΕ.   Όμως εκεί δεν βρήκαμε  παρά ελάχιστους μελισσοκόμους. Έτσι βγήκαμε έξω και αμέσως συναντηθήκαμε τυχαία  με τον συνάδελφο Μόσχο Ντιώνια και τον Β. Ντούρα.  
Ο Αγαπητός συνάδελφος Ν. Πλαιοκώστας μέχρι αργά την νύκτα ήρθε σε επαφή με πολλούς μελισσοκόμους ως διαμεσολαβητής, προσπαθώντας να συμβιβάσει τα πράγματα και να δημιουργήσει κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης, πράγμα που πιστεύω πως το κατάφερε, και συντέλεσε στην λύση τους προβλήματος που θα δούμε παρακάτω.

H ώρα έναρξης των εργασιών της ΓΣ είχε ορισθεί η 10:00.  Όταν προσήλθα στο κτίριο περί της 09:20 συνοδευόμενος από  τους  αγαπητούς συναδέλφους Ν. Πλαιοκώστα και Ν. Παναγιωτάκο, στο κτίριο υπήρχε αρκετός κόσμος – συνάδελφοι από πολλά μέρη της Ελλάδος.   Αφού  πέρασε λίγη ώρα με χαιρετισμούς μεταξύ γνωστών συναδέλφων, και η ΓΣ δεν ξεκινούσε τις εργασίες της, ρώτησα και έμαθα ότι το ΔΣ της ΟΜΣΕ και οι αντιπρόσωποι των υπό διαγραφή συλλόγων βρίσκονταν στον τρίτο όροφο του κτηρίου που λειτουργούσε ως κυλικείο, και διαπραγματεύονταν το θέμα της διαγραφής τους.  
Αντί δηλαδή το θέμα της διαγραφής να γίνει ληφθεί απόφαση και συμφωνία μέσα στις εργασίες της ΓΣ παρουσία όλων των μελών, προτίμησαν να το κάνουν πρίν τις εργασίες της ΓΣ.  Εμένα προσωπικά αυτό δεν μου άρεσε και φοβάμαι μήπως μας δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον.

Όταν εισήλθα στην αίθουσα του κυλικείου για να δώ τι συμβαίνει, βρήκα άτομα του ΔΣ της ΟΜΣΕ  και των αντιπροσώπων των  συλλόγων του «Συνδέσμου» καθισμένα σε ένα μεγάλο τραπέζι, και γύρω τους να βρίσκονται όρθιοι συνάδελφοι που παρακολουθούσαν.

Τελικά το ΔΣ της ΟΜΣΕ και οι αντιπρόσωποι των υπό διαγραφή συλλόγων του «Συνδέσμου» ήρθαν σε συμφωνία, με την οποία:

1-.  Το ΔΣ της ΟΜΣΕ αποσύρει το θέμα της διαγραφής τους.

2-. Οι υπο διαγραφή σύλλογοι διαλύουν τον «Σύνδεσμο Μελισσοκομικών Συλλόγων»  που είχαν συστήσει. 

3-. Οι σύλλογοι του «Συνδέσμου» αποσύρουν τις μηνύσεις εναντίον της ΟΜΣΕ και του κ. Ντούρα.

4-. Να παραιτηθούν κάποια μέλη από το ΔΣ της ΟΜΣΕ για  να αναλάβουν τις κενές θέσεις μέλη που είχαν εκλεγεί ως αναπληρωματικά.

5-. Να γίνει νέα ΓΣ της ΟΜΣΕ περί τον Νοέμβριο στην οποία θα τροποποιηθεί το καταστατικό της ΟΜΣΕ.  Δεν κατάλαβα όμως ποια ακριβώς ήταν τα επίμαχα άρθρα του καταστατικού που θα πρέπει να αλλάξουν και ως προς τι.

Οι αντιπρόσωποι των  συλλόγων  του πρώην «Συνδέσμου» προσπάθησαν  επίσης να θέσουν ως όρο την ένταξη άλλων δύο μελισσοκομικών συλλόγων στην ΟΜΣΕ (δεν κατάλαβα σε ποιους συλλόγους αναφέρονταν).  Ο κ. Ντούρας απάντησε ότι η ΟΜΣΕ δεν έχει κανένα πρόβλημα να δεχθεί συλλόγους που πληρούν τις προϋποθέσεις του καταστατικού μας (πολύ σωστά κατά την άποψή μου, διότι δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το καταστατικό μας).

Εδώ θεωρώ σκόπιμο να αναφέρω το εξής:  Στο τέλος της διαπραγμάτευσης  υπήρξε δισταγμός για συμφωνία, και προς στιγμή φοβήθηκα ότι δεν θα επιτευχθεί.  Την λύση έδωσε ο πρόεδρός μας αγαπητός συνάδελφος Ν. Παναγιωτάκος εκφωνώντας λίγα λόγια για την ενότητα του κλάδου μας και μάλιστα αυτή την δύσκολη στιγμή, που έκαναν τους  διαπραγματευτές τελικά να συμφωνήσουν, και το πρόβλημα ξεπεράστηκε.  Αμέσως  όλα τα παριστάμενα άτομα ξέσπασαν σε χειροκρότημα για την ορθή και καταλυτική στάση του προέδρου μας.  Πρέπει να είμαστε περήφανοι για τον πρόεδρό μας.

Κατόπιν όλοι οι συνάδελφοι κατεβήκαμε στο ισόγειο, στην αίθουσα συνεδρίασης, και σε λίγο ξεκίνησαν οι εργασίες της ΓΣ.  Είχα ενημερώσει  τον κ. Ντούρα ότι θα προτείνω τον εαυτό μου ως πρόεδρο της ΓΣ.  Ο κ. Ντούρας με παρεκάλεσε λόγω της έντασης της ημέρας να τεθεί ως πρόεδρος ο αγαπητός συνάδελφος κ . Κακαγιάννης (αν θυμάμαι σωστά το όνομά του) του Μ/Σ  Λάρισας που ήταν -είπε- γνωστό σε όλους ότι ήταν ουδέτερος  στο θέμα της διαγραφής των συλλόγων του πρώην «Συνδέσμου», και  να πρότεινε εμένα ως αντιπρόεδρο.   Αφού όμως έτσι είχε το θέμα, του ζήτησα να μην οριστώ ούτε ως αντιπρόεδρος, προκειμένου το καθήκον της αντιπροεδρίας  να το αναλάβει κάποιος άλλος συνάδελφος που επίσης θα ήταν γνωστός  για την ουδέτερη στάση του, και έτσι ορίστηκε κάποιος συνάδελφος που δυστυχώς δεν συγκράτησα το όνομά του (μάλλον Λεονταράκης), από κάποιον μελισσοκομικό σύλλογο της Κρήτης (μάλλον Χανίων).  
Τα ονόματα πάντως θα τα δείτε στα πρακτικά της ΓΣ της ΟΜΣΕ, που στο εξής θα αποστέλλονται στους συλλόγους. (Ναι, το πετύχαμε!)

Κάποιο μέλος της ΓΣ πρότεινε να ανατεθεί το καθήκον της προεδρίας της ΓΣ στον συνάδελφο Αλ. Γουσιάρη,  ο οποίος όμως και  αρνήθηκε.  Γραμματέας προτάθηκε από τον κ. Ντούρα  η συνάδελφος Κ. Καρατάσου.  Τα προτεινόμενα μέλη δέχθηκαν και ανέλαβαν τα καθήκοντά τους.

Το θέμα της διαγραφής των συλλόγων του πρώην «Συνδέσμου»  τελικά δεν ετέθη στην ημερήσια διάταξη αφού πλέον είχαν πάψει να συντρέχουν οι αιτίες διαγραφής τους.  Ο κ. Ντούρας έκανε μία σύντομη πληροφόρηση για το περιεχόμενο της «συμφωνίας του τρίτου ορόφου». 

Ο κλάδος μας είχε πάλι ενωθεί, και όλοι είχαμε πάρει ένα καλό μάθημα (τουλάχιστον έτσι νόμιζα … θα καταλάβετε αμέσως παρακάτω … ).

Μετά από την έγκριση του οικονομικού απολογισμού του ΔΣ (ψήφισα λευκό), και διάφορες ερωτήσεις και παρατηρήσεις, ήρθε η ώρα να ξεκινήσουν οι εισηγήσεις των συλλόγων μελών.  Μοναδικός σύλλογος που είχε εισηγήσεις ήμασταν εμείς,  ο Κηφήνας.  Σημειώστε όμως ότι στα θέματα της ημερήσιας διάταξης δεν αναφέρονταν οι εισηγήσεις μας, αλλά μας είχαν εντάξει στο θέμα «Γενικότερη Συζήτηση».   Θεώρησα ότι πρόκειται για την συνηθισμένη «χαλαρότητα» και όχι για σκοπιμότητα. Είχα όμως γελαστεί… 

Κλήθηκα στην έδρα (αναλόγιο) και εκφώνησα την πρώτη εισήγηση του συλλόγου μας με θέμα «Η μελισσοκομική αλληλεγγύη να είναι νόμιμη». Μετά το τέλος της εκφώνησης κάλεσα τον πρόεδρο της ΓΣ να διεξάγει διαβούλευση και ψηφοφορία μεταξύ των μελών της ΟΜΣΕ για την έγκριση της εισήγησης. Όμως με έκπληξη πληροφορήθηκα από τον πρόεδρο της ΓΣ ότι η ψηφοφορία θα γίνει στο τέλος, και μου έδωσε την εντολή να  προχωρήσω στην ανάγνωση και των υπολοίπων δύο εισηγήσεων, δηλαδή «Τα πρακτικά των ΓΣ της ΟΜΣΕ να αναρτώνται σε κοινή θέα στο διαδίκτυο» και «Να επιδοτηθούν από την ΕΕ τα μη μελισσοτοξικά φυτοφάρμακα».

Μετά το τέλος των εκφωνήσεων των εισηγήσεων του Κηφήνα,  ενημέρωσα τους συναδέλφους της ΓΣ ότι καλούνται να ψηφίσουν για το αν το ΔΣ της ΟΜΣΕ ενεργήσει για την εκπλήρωση των εισηγήσεων, και περίμενα ότι θα διεξαχθεί κανονικά η καθιερωμένη διαβούλευση και ψηφοφορία.  Όμως ο πρόεδρος της ΓΣ με "ευχαρίστησε" για τις εκφωνήσεις και μου έδωσε την εντολή να κατέβω από το αναλόγιο και να καθίσω κάτω, και πως η ψηφοφορία θα γινόταν στο τέλος ... 
Και πάλι θεώρησα ότι αυτό γινόταν λόγω άγνοιας και ανεπάρκειας του προέδρου της ΓΣ να λειτουργήσει την συνέλευσή μας κανονικά, και όχι λόγω σκοπιμότητας και μάλιστα πονηρής, όπως αντιλήφθηκα αμέσως μετά.  Η ψηφοφορία θα γινόταν – μου είπε- σε λίγο για όλα τα θέματα μαζί.

Το λόγο και το βήμα έλαβε ο πρόεδρος του συλλόγου μας Ν. Παναγιωτάκος και απεύθυνε έκκληση προς τους διαχειριστές των μελισσοκομικών ομάδων του διαδικτύου, να μην γίνονται αναρτήσεις που αναφέρονται σε τροφοδοσίες και φάρμακα, διότι διαβάζονται και από μη μελισσοκόμους που δεν  γνωρίζουν,  και θα νομίζουν ότι οι μελισσοκόμοι κάνουμε κάτι πονηρό.  Οι συνάδελφοι συμφώνησαν με τον πρόεδρό μας  και χειροκρότησαν. 

Κατόπιν έλαβε τον λόγο ο κ. Ντούρας και ταυτόχρονα ο πρόεδρος της ΓΣ με νεύμα του με κάλεσε στην έδρα να μου μιλήσει.  Μου είπε ότι λόγω της έντασης της ημέρας να μην διεξάγουμε ψηφοφορία και διαβούλευση για να μην δημιουργηθεί επιπλέον ένταση. Αυτό το εννόησα ως φόβο μήπως ξεσπάσει και πάλι ένταση για την εισήγηση του συλλόγου μας περί της δημοσίευσης των πρακτικών, που μάλλον ήταν και θέση των συλλόγων του πρώην «Συνδέσμου».  
Του απάντησα επί λέξη:  «εγώ με αυτό που μου ζητάτε διαφωνώ, αλλά εσείς είστε ο πρόεδρος της ΓΣ» και κάθισα πάλι στη θέση μου, βλέποντας με απογοήτευση την ΓΣ να βαδίσει σύντομα προς το τέλος της.
Αμέσως όμως εστίασα την προσοχή μου σε αυτά που έλεγε εκείνη τη στιγμή  ο κ. Ντούρας.

Εδώ αγαπητοί συνάδελφοι δώστε πολύ προσοχή στο τι είπε ο κ. Ντούρας και μμάλιστα με σηκωμένο δάκτυλο:  
«Στις εισηγήσεις των μελών δεν κάνουμε ψηφοφορία, αλλά θα τις έχουμε στο αρχείο μας και θα τις λαμβάνουμε υπόψιν μας».

Με λίγα λόγια αισθάνθηκα ότι όλο αυτό ήταν προσυνεννοημένες μηχανορραφίες και ρεγουλαρίσματα με σκοπό να εμποδίσουν την ΓΣ της ΟΜΣΕ να λάβει αποφάσεις πάνω στις εισηγήσεις μας. Διότι αν η ΓΣ λάμβανε αποφάσεις,  το ΔΣ της ΟΜΣΕ και ο πρόεδρός του κ.Ντούρας θα ήταν υποχρεωμένοι μετά  να τις εκτελέσουν.

Καταλάβατε τι έκαναν;

Δηλαδή ο πρόεδρος του ΔΣ  και ο πρόεδρος της ΓΣ προσπάθησαν να εμποδίσουν τα μέλη της ΓΣ να λάβουν απόφαση!!! 

Προσπάθησαν να ασκήσουν επάνω μου ψυχολογική πίεση για να παρεμποδίσουν κάποια από τις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης.

Η αντίδρασή μου ήταν άμεση: σηκώθηκα όρθιος (πρόβαλα ένσταση) και πληροφόρησα τον πρόεδρο της ΓΣ ότι ο Κηφήνας θα ενημερωθεί για αυτή την προσβολή και την ύπουλη μεθόδευση, και κατόπιν απευθύνθηκα στα μέλη της ΓΣ εξηγώντας τους τι είχε συμβεί στο παρασκήνιο.  Δυστυχώς είχα εκνευριστεί τόσο πολύ που φώναζα διαρκώς.  Ζητώ συγνώμη γι αυτό, αλλά ως άνθρωπος έχω κάποια όρια που στην συγκεκριμένη περίπτωση είχαν ξεπεραστεί και παραβιαστεί.

Όταν οι δύο πρόεδροι διαπίστωσαν ότι «το κόλπο δεν έπιασε» αμέσως προτάθηκαν  τελικά να γίνει η ψηφοφορία, και ειδικά ο πρόεδρος της ΓΣ ισχυρίστηκε ότι δεν είχαν καμία πρόθεση να εμποδίσουν την ψηφοφορία, σε απόλυτη δηλαδή αντίθεση με αυτά που είχαν δηλώσει πρίν.  
Ο αγαπητός συνάδελφος Ν. Παλαιοκώστας πλησίασε στην έδρα και ως ένδειξη διαμαρτυρίας πήρε πίσω τα έγραφα των εισηγήσεων του συλλόγου μας εξηγώντας αμέσως  στην ΓΣ και εκείνος του λόγους.

Τελικά οι εισηγήσεις μας επανεκφωνήθηκαν (από την κ. Καρατάσου αυτή τη φορά) και διεξήχθη διαβούλευση και ψηφοφορία σύμφωνα με την οποία οι εισηγήσεις περί  «μελισσοκομικής αλληλεγγύης» και «επιδότησης μη τοξικών φυτοφαρμάκων» εγκρίθηκαν ως είχαν*,  ενώ η  περί «δημοσίευσης πρακτικών»   εγκρίθηκε με την τροποποίηση τα πρακτικά να μην δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, όμως να στέλνονται στους συλλόγους ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτά όλοι οι μελισσοκόμοι.

Αγαπητοί συνάδελφοι, η 23/2/2019 ήταν μία μεγάλη μέρα για τον μελισσοκομικό συνδικαλισμό. 
Ήταν η μέρα που έγιναν απολύτως κατανοητά τα εξής: 

1-. Ο κλάδος πρέπει πάση θυσία να παραμείνει ενωμένος.

2-. Μετά την κάθε εισήγηση στις γενικές Συνελεύσεις θα ακολουθεί διαβούλευση και ψηφοφορία, και το ΔΣ με τον πρόεδρό του υποχρεούνται να  εκτελούν τις αποφάσεις τις ΓΣ.

3-. Η διαδικασίες λειτουργίας της ΟΜΣΕ (και της ΓΣ της ΟΜΣΕ χωλαίνουν) και φάνηκε περισσότερο  από ποτέ η ανάγκη θέσπισης «Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας»  και  «Τυπικού Διεξαγωγής Γενικής Συνέλευσης» της ΟΜΣΕ. 

Αγαπητοί συνάδελφοι θα αναφερθώ σε περισσότερες λεπτομέρειες από κοντά στα γραφεία του συλλόγου μας.  Να είστε όλοι καλά.

Τα κείμενα των εισηγήσεων βρίσκονται εδώ: 

Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος

---------------
* ενημέρωση:
Στο κείμενο της αναφοράς μου έχω κάνει ένα λάθος. Σπουδαίο λάθος!
Αναφέρω ότι οι δύο εισηγήσεις εγκρίθηκαν ως είχαν, όμως δεν έγινε έτσι. Η εισήγηση για την επιδότηση από την ΕΕ των μη μελισσοτοξικών ή λιγότερο μελισσοτοξικών φυτοφαρμάκων, δεν πέρασε ως είχε αλλά τυποποιήθηκε σύμφωνα με την άποψη ΕΝΟΣ συναδέλφου μας (δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομά του ούτε τον σύλλογο που αντιπροσώπευε).
Ο συγκεκριμένος συνάδελφος που μου είπε ότι ήταν περιβαλλοντολόγος, πρότεινε να επιδοτηθούν ΜΟΝΟΝ τα μή μελισσοτοξικά και όχι τα λιγότερο μελισσοτοξικά φυτοφάρμακα.
Ο λόγος είναι ότι από τα πολύ τοξικά για τις μέλισσες φυτοφάρμακα, κάποια είναι λιγότερο από τα άλλα, όμως είναι κι αυτά «μπάμ και κάτω». Έτσι λοιπόν αν υπήρχε ο όρος «λιγότερο μελισσοτοξικά» αυτά θα επιδοτούνταν, και η έρευνα δεν θα στρέφονταν στα μη μελισσοτοξικά αλλά οι εταιρείες θα μεθόδευαν πονηριές για επιδοτηθούν από την ΕΕ τα χημικά τοξικά, αφού θα χαρακτηρίζονταν «λιγότερο» τοξικά.
Πολύ σωστό!
Να λοιπόν ποια είναι η δύναμη της συλλογικότητας. ΕΝΑΣ και μόνον συνάδελφος αντιλήφθηκε κάτι σωστό και μας «ξύπνησε» όλους!
Γι αυτό πάντα οι προτάσεις μας προς το κράτος ή την ΕΕ θα πρέπει να έχουν περάσει από διαβούλευση και η απόφαση να λαμβάνεται από την ΓΣ με ψηφοφορία.
Η συλλογικότητα που λειτουργεί δημοκρατικά έχει κι άλλες δυνάμεις … που αν και είναι γνωστές στους περισσότερους, θα γίνουν από όλους μας αντιληπτές εν καιρώ.